woensdag 7 december 2011

Spinnen, Spinnen, Spinnen.....

Ze zijn er eindelijk mijn nieuwe boeken om te leren spinnen en wol verven. Whoehoe, ik ben in mijn sas en zojuist heb ik mijn spinnewiel besteld, ik voel dat ik de juiste beslissing heb gemaakt. Nu hoef ik niet meer alleen naar mijn wol te kijken die ik nog liggen heb, ik kan er nu ook daadwerkelijk terug mee aan de slag.

Welke boeken over spinnen heb ik gekocht

  • Het boekje "Get Spun" van Symeon North, daar word je helemaal crazy van! Al die vrolijke kleurtjes, het vervuld me met blijdschap. In dit boekje leer je spinnen van a tot z, enkele draad, ongekaard, gekaard, hoe je locks moet inwerken, elastic core spinning, coils, knopping coils, add-ins...
  • Het is ook de bedoeling dat ik het grootste deel van de wol zelf verf en dat kan ik allemaal leren vanuit het boek "Handdyeing Yarn" and Fleece van Gail Callahan. Voorlopig zal ik enkel met natuurlijke verfstoffen werken en ik denk dat ik daar wel niet van af zal wijken, want wat is er nu mooier dan het geel van uienschillen of Chilipoeder.
  • In het boek "Intertwinded" vind je moderne patronen en hoe je heel creatief kunt spinnen met een spinnewiel. Wie denkt dat spinnen saai is, heeft het mis. En je wordt er nog rustig van ook, dat merk ik vooral wanneer ik met mijn drop spindle spin.
Mijn creativiteit die ik vroeger helemaal in het vilten kwijt kon ga ik nu aanwenden om te spinnen, ik ben zo blij dat ik een manier heb gevonden om toch nog met wol bezig te zijn want dit is een fantastisch product. Ik vind het aangenaam om eraan te voelen en een fleece die je zo van het schaap hebt ruikt heerlijk. Normaalgezien wordt volgende week mijn spinnewiel geleverd, welke dat is zeg ik nog niet , dat zien jullie volgende week.......

En nu lezen, lezen, lezen......



8 opmerkingen:

Janny de Roo zei

...en dan aan de slag....! Geweldig, wat kun je dan weer een zin krijgen om er wat van te maken he...Ik ben heel erg benieuwd !!

Unknown zei

lijkt me wel een heel gedoe hoor dat spinnen en zelf je wol verven. moor zoals je erover vertelt moet het wel een enorm fijne creatieve uitlaatklep zijn voor jou! Enne..... prik je niet aan het spinnewiel, want je weet wat er dan kan gebeuren hé! hihihi ;-)))

zsazsazsu zei

ik kijk er al naar uit wat van tussen die
vingertjes van jou gaat komen ! Vast en zeker iets moois ! Laat je maar helemaal gaan hé

vilterietje zei

heerlijk dat je nu met spinnen aan de wol kunt:)

zohra zei

Hola ik ben benieuwd hoe je het gaat aanpakken, knap van je hoor. Had ik hier ook maar meer plaats dan zou ik dat ook nog durven
Liefs Zohra
Veel leesplezier

vicarno's mama zei

Wat heerlijk zon nieuwe passie!!! Fijn dat je die gevonden hebt. (ik droom ook stiekum van leren spinnen, maar heb dat nog maar een paar jaartjes uitgesteld... :) )

Patty Biermans zei

Niks leuker en spannender dan nieuwe boeken met informatie over een nieuwe passie! Dat klinkt al heel erg lekker vind ik. Veel plezier en ik ben benieuwd naar alle wol die je gaat maken. knufzz...peebee

inge zei

0 daar ga ik gewoon van uit mijn dak :-)) ... ik kreeg hier een oud weefgetouw dat ik na nieuwjaar hier ergens een plekje hoop te geven ... en mijn vriendin zei : ni nog spinnen en je bent compleet ...maar ik hou het voorlopig even bij wat ik nu doe ...kantklossen en dan weven en dat in combinatie met papier ...