donderdag 19 januari 2012

Mijn MacBook is genezen!

Snow Leopard Mac OS X
Eindelijk kan ik terug volop computeren! De laatste paar weken was het voor mij niet meer mogelijk om mijn dashboard van mijn blogje te openen, ik kon ook bijna niet meer op het internet. Enfin, mijn macje was na 5 jaar aan vernieuwing toe. Nee, ik heb geen nieuwe computer gekocht, wel heb ik 1,5 GB RAM geheugen aan mijn MacBook toegevoegd en dan kon ik Snow Leopard installeren. Het is niet het laatste besturingssysteem van Mac OS X, maar het heeft genoeg capaciteiten voor de dingen die ik wil doen op het net.

Het allereerste wat ik heb geïnstalleerd op mijn MacBook is google chrome, het internet gaat nu dubbel zo vlug als voorheen. Heerlijk is dat! Nu kan ik alle google accounts die ik heb met elkaar verenigen en heb ik een beter overzicht over alles wat google te bieden heeft.

Het volgende dat op mijn lijstje stond was Picasa, dus nu kan ik mozaïeken maken dat het een lieve lust is! Het is totaal anders dan iPhoto dus ik zal wel eventjes bezig zijn om te bekijken hoe dit allemaal in zijn werk gaat maar het ziet er veelbelovend uit!
Ik heb de foto bovenaan genomen met Photo Booth. Weet iemand hoe ik die kan spiegelen in Picasa?

Mijn MacBook is dus terug genezen en is weer in topconditie! Ik ben er zo aan gehecht en ik hoop dat hij terug enige jaren fit en vrolijk door internetland kan surfen.

Nu kan ik ook terug reageren op jullie blogjes!
Tot straks!

5 opmerkingen:

Patty Biermans zei

Fijn dat je nu weer vooruit kunt want ik weet dat het heel irritant kan zijn als je pc niet goed werkt. Mijne heeft het probleem dat af en toe de letters die ik intoets niet op het scherm verschijnen. Heb ik dus een heel verhaal getypt er dan blijken er gewoon letters niet te staan. Grrrrr....... Is jammer genoeg niet zo maar op te lossen. Dus goed lezen wat ik typ :))) Dat spiegelen kan ik je jammer genoeg niet mee helpen, dus ik hoop dat iemand je sne kan vertellen hoe het werk. sterkte... knufzz...peebee

vilterietje zei

welcome back:)

Unknown zei

ja, ook ik zou niet meer zonder dat medium kunnen. mijn laptop gaat binnenkort weer mee op reis, zodat ik mijn foto's er kan opzetten en mijn reisverslag kan uittypen! Leve het computer/internettijdperk! 10 jaar geleden zou ik mezelf voor zot verklaard hebben moest iemand me voorspeld hebben dat ik niet meer zonder zou kunnen! hahaha ;-)) succes met je 1,5 GB RAM !!!

zsazsazsu zei

welcome back ;-) in full speed !

inge zei

blij je terug te zien...maar ik was ook niet zo in een blogstemming... ;-)