donderdag 16 februari 2012

Dagelijkse Kost 2 met Jeroen Meus

Onlangs kreeg ik van de postbode een pakje toegestopt of liever gezegd twee pakjes. Het andere was voor mijn man maar er zat nog een leuk geschenkje in voor mij van mijn zus. Het eerste pakje was zonder twijfel een boek. En niet zomaar een boek. Het was het tweede kookboek van Jeroen Meus "Dagelijkse Kost".

Toen ik afgelopen oktober op vakantie was in België kon ik er niet van onderuit om samen met mijn moeder dagelijks naar het programma van "Dagelijkse Kost" te kijken. Maandenlang had ze me erover verteld over de telefoon en ik moet zeggen dat het één van de kookprogramma's is dat niet alleen interessant, maar ook nog eens leuk is om naar te kijken. Fantastisch programma Jeroen Meus!

Het boek voert me mee naar mijn herinneringen

  • Wanneer ik de "Tiramisutaart" zie moet ik denken aan de zus van Wim die deze lekkernij heerlijk kan bereiden.
  • Bij "Gentse Waterzooi" beleef ik mijn tijd terug toen ik in Gent woonde.
  • De "Broodpudding" doet me aan mijn moeder denken.
  • Mijn oma kon heerlijke "Smoutebollen" klaarmaken.
  • De "Salade van Griekse pasta en Gegrilde Paprika" brengen me terug naar de tijd toen ik samen met Sylvie aan het genieten was van een onderonsje.
  • Mijn zus Brigitte kan de lekkerste "Rosbief met Aardappeltjes uit de oven" klaarmaken.
  • En de "Kotelet met Schorseneren in de Witte Saus" doen me wegdromen naar mijn vader.

Een kookboek van Jeroen Meus "Dagelijkse Kost" in de brievenbus krijgen is dus niet zomaar een boek, het voert je mee...heel ver weg waar al je herinneringen liggen. Bedankt ma! En jij ook Brigitte met het leuke zoutvat is het veel aangenamer om aan het kokerellen te gaan en op tafel rolt het van de ene naar de andere kant. Prachtig!

4 opmerkingen:

Gewoon Greet zei

Inderdaad een prachtig programma!
Als ik kan kijk ik ook, en je kan het ook op
de computer terugkijken....via google gewoon
de naam van het programma intikken...
Leuk zoutvatje!
liefs

zsazsazsu zei

Ik ben er ook helemaal aan verslaafd hoor ! Je moet het daar niet missen, kijk maar op www.een.be/dagelijksekost hé. In april ligt nummertje 3 in de winkel :-)

Saartje zei

Hier ook een fan! Maakt lekkere en toch eenvoudige dingen! Dagelijkse kost dus!
Groetje van Saartje

Agi zei

Hier nog een fan! Ik hou niet van kookprogramma's, maar als ik kan dagelijkse kost niet weerstaan. Prachtig zoutvatje ook, eentje om direct verliefd op te worden.