dinsdag 24 maart 2015

Mayonaise zelf maken, hoe doe je dat? Video

Zelf mayonaise maken
Zelfgemaakte mayonaise is de beste mayonaise dat er is! Bij ons komt dan ook geen winkelmayonaise meer op tafel. Met een vers eitje van de kippetjes en citroen van eigen kweek kan het eigenlijk niet meer stuk. Ik maak de mayonaise altijd met de hand, heel simpel dus. Eigenlijk lukt het me met een mixer nooit, de mayonaise gaat altijd schiften, hoe dit komt weet ik niet.

Nu ja, ik heb er voor jullie een video van gemaakt. Zo doe je dat dus, mayonaise maken.

Vroeger maakte ik altijd mayonaise met arachideolie of pindaolie. Deze olie vind ik hier niet in het zuiden van Spanje, of toch niet waar ik woon. Dus maak ik hem nu met zonnebloemolie of olijfolie met een zachte smaak, al naargelang de gerechten waar ik de mayonaise wil bij gebruiken. Bij frietjes bv. (ik blijf een Belg ;-)) gebruik ik mayonaise op basis van olijfolie, maar maak ik een eiersalade klaar of tonijnsalade dan gebruik ik zonnebloemolie.

Tot later enne.... smakelijk!

Geen opmerkingen: