vrijdag 19 juli 2019

Bloemen in mijn tuin juli 2019

Het is alweer juli! Jongens wat vliegt de tijd toch voorbij! Ik ging van alles doen deze zomer op mijn blog, onder andere ook video's maken en zo... maar ja, ik heb het zo naar mijn zin in mijn tuin dat ik er niet aan toe kom om nog video's te maken. Het zit niet in mijn dagelijks pakket verweven en eerlijk gezegd op momenten dat ik niks te doen heb vind ik het heerlijk om eens lui te kunnen zijn. Maar deze mooie bloemen uit de tuin in juli 2019 wou ik toch wel delen nu het na de middag toch te heet is om in de tuin of buiten te werken.
Witte lelies, wondermooie bloemen, jammer dat de larven van het leliehaantje ze ook zo lekker vinden.

Monarde 
Zelf gezaaide passieflora



Prachtige bloemenhoofden van de wortel

Venkel voor de bijtjes

Oude roos, staat hier op zijn minst al 30 jaar

Witte roosjes meegebracht uit de tuin van mijn schoonzus

Verbascum nigrum

Witte margrieten

Scabiosa

Fuchia vlinderstruik (zelf gestekt)

Slaapmutsjes (zelf gezaaid)

Oranje fuchia (stek gekregen)

Lythrum salicaria of grote kattenstaart

Gladiolen

Zelf gezaaide éénjarigen, slaapmutsjes, zinnia en lage lupines

Oost-Indische kers en blauwe korenbloem komen elk jaar terug

Duizendblad, een aangenaam kruid
Vrouwenmantel, Spaans gras, goudsbloemen, daglelies...


Oranje-rode crocosmia met dwergvlinderstruik op de achtergrond

Gele zonnehoed of Rudbeckia, hoef je maar één keer te zaaien en daarna blijft hij terugkomen in de tuin als je het zaad maar her en der uitzaait

Verbascum phlomoides of koningskaars



Geen opmerkingen: