woensdag 10 april 2013

Update aardappelen planten in zakken

Aardappelen kweken in zakken
De aardappelen die ik eind februari in zakken heb geplant, groeien als kolen ;-). Kijk maar eens naar mijn videootje. Twee van de drie zakken zijn reeds tot het uiterste aangeaard. De bladeren zijn nog steeds mooi groen. Ik ben eens benieuwd wanneer de eerste bloemenknoppen zich gaan vormen. Normaal gezien zou ik mijn aardappelen eind mei moeten kunnen oogsten. Ik hoop dat het wat wordt want ze schieten me een klein beetje te veel de hoogte in naar mijn zin. Misschien is dit te wijten omdat ze op een ingesloten patio staan. De patio is weliswaar op het noorden gericht en echt warm is het daar nog niet geweest dit jaar, de zon komt er pas nu enkele uurtjes per dag (als er al zon is). Het is dit jaar 10 graden kouder dan dezelfde periode vorig jaar. Ik herinner me wanneer ik vorig jaar de patio wou schilderen in april, dat het toen al niet uit te houden was overdag, nu had ik een dikke trui aan en een sjaal!

Aardappelen in zakken
Vanaf nu zullen er wat meer tuin blogjes komen. Het is zo leuk om alles goed te zien groeien en al dat lekkers te kunnen oogsten uit een simpele potten tuin! Ondertussen hebben we al twee maal kervel kunnen oogsten voor de soep, sla, koriander, zurkel, aardbeitjes en tal van andere lekkere kruiden voor mijn heerlijke pesto variant.

Straks ga ik nog schapenmest gaan verzamelen en wat ik daar mee doe, dat vertel ik jullie later :-)
Hasta pronto amigos!

Geen opmerkingen: