woensdag 7 maart 2012

Recycleren . Tante Tuut .

Vanaf nu start ik ook met ideeën om te recycleren. Daar heb ik de laatste 20 jaar al heel wat ervaring in want hier gaat niets de deur uit vooraleer we het hebben kunnen omtoveren tot iets nieuws.

Laatst stuitte ik op dit leuke idee. Nu hoef je de kleine stompjes van je kinderen hun potloden niet meer weg te gooien. We kunnen er nog jaren plezier aan hebben al is het dan niet om te tekenen. Of het ook zelf uit te voeren is, is nog maar de vraag maar een handige Harry kan dit wel. Deze zijn van designer Lauren Milroy.


oude stoel recycleren
Of tover een oude stoel om tot badkamer meubel. Zaag de zitting gedeeltelijk af en de voorkant van de stoel. Hou alleen de rugleuning en zo'n 20 cm van de zitting over die dienst doet als rekje. Verf de stoel in de kleur van je badkamer en je hebt een zelf ontworpen badkamer meubel in geen tijd. Zeg nu zelf een oude stoel recycleren is toch leuker dan hem naar het containerpark te brengen, niet?



We hebben allemaal wel hier of daar een oude fiets in een stalletje staan of vraag gewoon bij je fietsenmaker of in je vriendenkring voor oude fietswielen. Een fietswiel recycleren voor in de keuken bijvoorbeeld om je pannen aan op te hangen want in de kast is er dikwijls geen plaats meer. En als je het liefst wat meer design wil dan kan je er ook een moderne tafel mee maken, voordeel hiervan is dat je er alle kanten mee uit kunt ;-)


hangstoel van palets
En in deze hangstoel gemaakt van oude palets kan je lekker luieren in je tuin na een dagje recycleren. Heerlijk toch!

Tot de volgende inspiratie, ik ga alvast op zoek naar andere zelfbouw ideeën.

6 opmerkingen:

Agi zei

De slippers zijn prachtig, maar moeilijk zelf uit te voeren vrees ik.

Janny de Roo zei

Leuk item....ik kijk uit naar de volgende...

De Merle zei

De fietswieltafel is favoriet! Alleen al omdat het me laat lachen :)))
Groetjes,
Karin

Gewoon Greet zei

Wat een leuk onderwerp! Ik vind vooral die stoel
voor de badkamer erg leuk...ook het wiel voor in de keuken is erg goed gevonden...
Ik ben fan van je nieuwe post ;)
liefs

inge zei

de slippers zijn heel tof maar of het zelf te realiseren valt ... maar dat rekje zie ik helemaal zitten , ik vind vast wel ergens een oude stoel ...

Unknown zei

erg leuke ideetjes! maar of ik er mijn eigen huis mee zou willen decoreren.... da's een andere kwestie! haha ;-)! lieve groet, Hilde